وقتی یک ساله بودم، مادرم مرا به یک غریبه در خیابان داد تا جانم را نجات دهد، زیرا او نمی‌دانست روز بعد زنده خواهد بود، بنابراین من برای یک ماه او را ندیدم که احساس رها شدن کردم.  در حال حاضر تحت تعقیب نیستم، یادم نمی‌آید که در خیابان‌های بوداپست به یک غریبه تحویل داده شده‌ام، زیرا هیچ چیزی برای یادآوری با اندام مغزی وجود ندارد جز مغز، هیپوکامپ که حافظه‌ی یادآوری را رمزگذاری می‌کند، توسعه نیافته است و با این حال، آن را به یاد می‌آورم. تا دیرتر رشد می کند، اما خاطره ضمنی عاطفی رهاسازی عمیقاً در من از نظر عاطفی خارجی است که به زیست شناسی ترجمه می شود، بنابراین این نیست که اینجا زیست شناسی وجود دارد و احساسات ما در اینجا، بلکه این نیست که احساسات و زیست شناسی کاملاً جدایی ناپذیر هستند و آنچه در سطح احساسی اتفاق می افتد. به ناچار تظاهرات و یک سطح بیولوژیکی خواهد داشت، بنابراین آنچه از نظر احساسی از دست می دهید به رویدادهای بیولوژیکی در بدن شما تبدیل می شود و با رشد مغز شروع می شود. موزیک] اوم در عرض چند ماه دو نفر از فرزندانم تشخیص داده شدند که به نظر می رسید با دیدگاه رایج پزشکی مطابقت دارد که آنچه ما در اینجا داریم یک اختلال ژنتیکی است که من هرگز برای یک دقیقه آن را نپذیرفتم و چرا نخریدم.  به این دلیل که اگرچه من هیچ چیزی در مورد مغز یا نحوه رشد آن نمی دانستم، اما می دانستم که چیزی در تنظیم غیبت که مشخص می کند یک بیماری ارثی نیست یا در غیر این صورت چیزی که در حال تنظیم است، یک پاسخ تطبیقی ​​به استرس است، به طوری که اگر من  در حال حاضر به شما استرس می دادم، اما منظورم این است که اگر چه توهین آمیز کلامی و توهین آمیز عاطفی است که شما دچار استرس می شوید و چگونه می توانید به خوبی با آن کنار بیایید، فقط می توانید از در بیرون بروید یا می توانید بلند شوید و بگویید می توانید با من اینطور صحبت نکن من قبول نمی کنم و اگر نمی توانستی بیرون بروی و قدرت مقابله با من را نداشتی تا اگر فرار یا جنگ در دسترست نبود، باز هم کار سومی وجود دارد که می توانی انجام دهی. 100200 نفر اینجا در اتاق با شما هستند که می توانید از آنها کمک بخواهید، اما اگر نمی توانستید هیچ یک از این کارها را انجام دهید، چگونه می توانید استرس را به خوبی مدیریت کنید که مغز شما با تعدادی از آن ها کنترل نمی کند. مکانیسم‌های دفاعی که برجسته‌ترین آن‌ها گسستگی است، شما ناگهان از هم جدا می‌شوید، اکنون اینجا نیستید، به همین سادگی رنج نمی‌برید، پاسخ مقابله‌ای تمام آن چیزی است که روشی است که ما با استرس اولیه سازگار می‌شویم به ما کمک می‌کند آن دوره سخت را تحمل کنیم. زندگی کودک درمانده اما همین سازگاری ها به منابع آسیب شناسی تبدیل می شوند، سلامتی شما را تهدید می کند که طول عمر شما را تهدید می کند حتی بنابراین آنچه که در یک موقعیت سازگار است و به معنای موقتی است تبدیل به یک ویژگی طولانی مدت می شود و وقتی از حالت خارج می شود.  به یک تجارت می‌دانید که این منبع اختلال و آسیب‌شناسی است، بنابراین این چیزی است که من در مورد تنظیم کردن درک کردم، اما چیزی که نمی‌دانستم و شگفت‌انگیز است این است که چگونه مغز واقعاً رشد می‌کند مغز دیگری رشد می‌کند، این تعامل با محیط است. مغز از نظر ژنتیکی برنامه ریزی نشده است، پتانسیل ها از نظر ژنتیکی تنظیم شده اند و مسیر توسعه بر اساس این که چه مدارهایی توسعه می یابند وقتی که به طور کلی تنظیم شود، اما چگونه توسعه می یابند که چگونه با موفقیت آشکار می شوند و به هم متصل می شوند و چه سیستم هایی در مغز تسلط پیدا می کنند.  این یک برنامه‌ریزی ژنتیکی نیست که به تعامل آن فرد با محیط بستگی دارد. آمریکا والدینی هستند که از نظر عاطفی در دسترس هستند، به طور مداوم در دسترس هستند، بدون استرس، غیرافسرده و متقابلاً پاسخگو یا هماهنگ با کودک هستند، اکنون هر چیزی که با ظرفیت والدین برای ارائه آن ویژگی ها به کودک تداخل داشته باشد، تأثیر خود را بر رشد مغز خواهد گذاشت، بنابراین اگر شما  به ADHD من نگاه کنید، درک آن واقعاً آسان است. من در سال 1944 در گرسنگی بوداپست به دنیا آمدم والدین یهودی این یک جنگ جهانی دوم است و وقتی من دو ماهه هستم نازی ها گرسنه را اشغال کردند، نسل کشی قبلاً اکثر یهودیان اروپای شرقی را نابود کرده بود. گرسنه هستم اما روز بعد از ارتش آلمان وایموث راهپیمایی ارتش آلمان در بوداپست مادرم پزشک اطفال تشکیل می دهد و من دو ماهه هستم و او می گوید لطفاً بیایید و گابور را ببینید زیرا او همیشه گریه می کند و پزشک اطفال می گوید مطمئناً می توانم.  اما من به شما می گویم که همه بچه های یهودی من اکنون گریه می کنند شما باید چه کار کنید. منظورم این است که به عنوان نوزادان چه می دانیم در مورد نسل کشی هیتلر نازی ها از جنگ چنار. مادران مغز ما را برنامه ریزی می کنند حالا تو به عنوان یک بچه دو ماهه چه کار می کنی و اولین سال زندگی من بود که مادرت افسرده شد و از غم مرگ پدر و مادرش در آشویتس غیبت شوهرش به خاطر کار اجباری وحشت داشت.  می توانی آیا این دو ماهگی است یک کودک شش ماهه با آن درد و استرس چه کار می کنی، آن را تنظیم می کنی، اما وقتی مغزت در حال رشد است چه زمانی آن را تنظیم می کنی وقتی هر ثانیه دوره هایی در سال اول زندگی وجود دارد.  زمانی که در هر ثانیه در این فاصله زمانی میلیون‌ها اتصال مغزی ایجاد می‌شود، حدس بزنید که انطباق تنظیم کردن از حالت موقت به یک تجارت تبدیل می‌شود و بنابراین 52 سال بعد بالاخره تشخیص داده می‌شود که چرا بچه‌هایم ADHD بزرگ شده‌اند.  در ونکوور بدون جنگ بچه هایم مورد سوء استفاده قرار نگرفتند، اعتیاد به مواد نداشت، من یک الکلی یا چیزی شبیه به آن نبودم، من یک پزشک معتاد به کار بودم، چرا مثل یک پزشک تمرین می کردم، زیرا پیامی که خیلی زود از دنیا دریافت کردم این بود که من  خواسته نشد نه به این دلیل که مادرم مرا نمی‌خواست، بلکه برای اینکه کودک احساس کند که می‌خواهد، مادر باید بیشترین خوشحالی را داشته باشد تا از نظر عاطفی حضور داشته باشد و بچه‌ها وقتی متوجه نمی‌شوند که همه چیز به خودشان مربوط است، بچه‌ها واقعاً خودشیفته هستند.  این حس توهین آمیز نیست، فقط بیان واقعیت است، آنها فکر می کنند همه چیز مربوط به خودشان است، آنها فکر می کنند که همه چیز به خودشان مربوط است وقتی یک شخصیت خودشیفته را می بینید چیزی که می بینید یک فرد بسیار آسیب دیده است که هنوز فکر می کند همه چیز در مورد اوست، زیرا او این کار را نکرده است. این نیازها را در کودکی برآورده نکن، بنابراین او هنوز در تلاش است تا به من توجه کند، بنابراین شخصیتی که ما رشد نمی کنیم در واقع یک انطباق است و سپس وقتی یک ساله بودم، مادرم مرا به یک غریبه کاملاً سپرد. خیابان برای نجات جانم چون نمی‌دانست روز بعد زنده خواهد بود و برای همین یک ماه او را ندیدم احساس عمیقی از رها شدن که اکنون تحت تعقیب نبوده است. در خیابان‌های بوداپست به غریبه‌ای سپرده می‌شوند، زیرا با اندام‌های مغزی در مغز چیزی برای یادآوری وجود ندارد. به طوری که وقتی پنج هفته پیش از ونکوور از فیلادلفیا از یک جلسه سخنرانی به خانه رسیدم، احساس بسیار خوبی نسبت به خودم دارم، فکر می‌کنم واقعاً متمرکز و زمین‌گیر هستم و همسرم مرا در فرودگاه نمی‌برد یا به من پیام می‌دهد.  گفتن من 15 دقیقه دیر می‌رسم عصبانی می‌شوم آن خشم بالاتر از زنی که به او نیاز دارم اینجا برای من نیست، این یک خاطره ضمنی است و ما تحت کنترل این خاطرات ضمنی هستیم تا زمانی که آگاه شویم تا زمانی که هوشیار شویم  می توانم متوجه شوم که عصبانیت در من بالا می رود آها عصبانیت که اوه-هههه این چه چیزی است که من آن دست را می گیرم در مورد آرامش صحبت می کند اول از همه می فهمی که یک احساسی در درونت به وجود می آید و بعد او می گوید همین الان آن را قبول می کنی، عصبانیت می آید و بعد تو عصبانیت را با هوشیاری نگه دار، مثل اینکه بچه ای را در آغوش بگیری، بعد ببینی واقعاً درباره چیست و بعد از درون می آید آه، این چیزهای قدیمی است، پس چیزی برای ناراحتی وجود ندارد، بنابراین راه حل این است که حواس پرتی باشد، اما من می گویم  مشکل برای شما خاطرات ضمنی است که با فرزندانم و بنابراین از آنجایی که من نمی خواستم باید جبران کنم حالا چگونه خواسته نشدن را با نیاز خود جبران کنید آنها ممکن است من را نخواهند اما آنها می خواهند  به من نیاز دارید، بنابراین این همیشه فعال خواهد بود و من همیشه برای همه بیمارانم در دسترس هستم 24 7. و هرگز به پذیرش بیماران بیشتر نه نمی گویم زیرا این نشانه دیگری است که به درستی تحت تعقیب هستم. ما به ما نیاز داریم که بچه‌های من این حس را به بچه‌های من می‌دهد که نمی‌خواهند، چون بابا نیست و مامان خیلی استرس دارد، چون بابا نیست، بنابراین آنها حالا با هر بیماری ژنتیکی مزخرف تشخیص داده می‌شوند. تروما و استرس نسلی که بر رشد مغز تأثیر می‌گذارد منتقل می‌شود و اگر می‌خواهید بدانید که چرا ما شاهد شیوع اختلالات رشد دوران کودکی هستیم، مانند همه این تشخیص‌ها، اوتیسم 40 برابر افزایش می‌یابد، اما همه این رفتار تشخیصی مشکلات مدرسه، مشکلات یادگیری را ایجاد می‌کند.  می‌دانید که ما به چه چیزی نگاه می‌کنیم، ما به زیست‌شناسی از دست دادن نگاه می‌کنیم، زیرا بر مغز فرزندانمان تأثیر می‌گذارد و سپس نحوه واکنش ما به آن با داروها و کنترل رفتاری است به جای اینکه بگوییم اینجا چه خبر است یا اینجا چه می‌گذرد. آیا کودکانی هستند که روابط دلبستگی از دست رفته خود را به نمایش می گذارند [موسیقی] متشکرم