در بحث ازدواج افراد معیارهای متفاوتی را در نظر می گیرند معیارهایی مانند : زیبایی ، توان مالی ، اخلاق و … اما باید توجه کرد در بین این معیارها بعضی معیارها بسیار در زندگی مشترک تاثیرگذار خواهند بود و در نظر نگرفتن آن می توانند شیرینی زندگی مشترک را به تلخی تبدیل کند .

 

 

اگر زن و مرد با هدف مشترکی یکدیگر را انتخاب کنند و اشتراکات بیشتری با یکدیگر داشته باشند اصطکاک افکار و زیان های ناشی از آن در زندگی مشترک کاهش یافته و زندگی شیرین تری را خواهد ساخت . اما اگر طرز شما و همسرتان در اصطکاک باشد و مثلا نتوانید بهترین دوست همسرتان را تحمل کنید ممکن است مجبور شوید برای جبران آن به تغییر نظر همسر خود فکر کنید و یا به دوستان خود کمتر اهمیت بدهید که هر دو کار سختی است .

 

شاید در ابتدا این گونه تصور شود که یافتن شریک مناسب که با ما اصطکاک فکری نداشته باشد کار بسیار راحتی است اما باید توجه کرد که این یک اصل ساده است ولی به اجرا درآوردن آن اصلا کار ساده ای نیست چون باید این موضوع ارزیابی شود که کدام ویژگی ها برای جور بودن و مناسب بودن دو طرف تعیین کننده است .

در انتخاب همسر چه موردی اهمیت اساسی دارد ؟
با توجه به تحقیقات انجام شده ، مردان و زنان از این ویژگی ها به عنوان مهم ترین موارد یاد کرده اند …. دلسوزی ، مهربانی ، احساس مسئولیت ، نظافت ، آراستگی ، مهرورزی ، قابلیت اعتماد ، وفاداری ، صداقت و … اما همین افراد هنگامی که با یک پیشنهاد ازدواج واقعی روبرو می شوند به مواردی هم چون ظاهر ، وضعیت مالی ، و تحصیلات طرف مقابل بیشتر از موارد پیش گفته اهمیت می دهند و همین باعث می گردد افراد تن به ازدواج غلط داده و در آینده با عواقب آن روبرو شوند .