شکست عشقی را فراموش نکنید !
شاید اولین راه حلی که به ذهن افراد شکست خورده در جریان عشقی خطور می کند فراموش کردن عشقشان باشد . اما واقعیت این است که در زندگی انسان ها چیزی به نام فراموش کردن وجود نداشته است . ناخودآگاه انسان ها ، تمام مسائل زندگی را در خود ثبت و نگهداری می کند ، بنابراین نمی توان موضوعات ناراحت کننده و پررنگی مثل شکست عشقی را فراموش کرد و انکار آن منجر به آزار فرد تا پایان عمرش می گردد .

احتمالا اگر شما در فاز شکست عشقی قرار گرفته اید ، اکنون فردی که ماه ها یا سال ها برای وصالش تلاش کرده اید ، اکنون از دست رفته است و مشکلی برای این وصال وجود دارد که هیچ کس از پس برطرف کردنش برنمی آید . باید توجه داشته باشید دلیل شکست عشقی شما هر چه که باشد ، چیزی از ناراحتی هر روزه شما کم نخواهد کرد . هنوز هم گاهی به این فکر می کنید که او بهترین همسر برای شما هست و دوست دارید که تا آخر عمر با او و با عشق به او زندگی کنید و زنده بمانید . شاید اکنون دارید با خودتان می جنگید تا از این وضعیت خلاص شوید و به زندگی عادی خود بازگردید . در این مطلب قصد داریم راه هایی برای آرام تر شدن شما و رهایی از دنیای غم انگیزتان به شما پیشنهاد بدهیم .

 

برای از دست دادن عشقتان سوگواری کنید :
اگر شخصی عزیزی را از دست بدهد حق دارد که از این واقعه ناراحت باشد . شما هم حق دارید به خاطر از دست دادن عشقتان غمگین باشید . بنابراین این حقیقت را قبول کنید که او برای همیشه از زندگی شما رفته است و شما می باید زندگی را بدون او ادامه بدهید .

 

ریشه مشکل را بیابید :
اگر مدت سوگواری شما برای از دست دادن عشقتان بیش از حد زمان برد می بایست دلیل آن را پیدا کنید . ببینید آن شخص چه داشته است که نمی توانید از آن ها بگذارید ؟ یا شما چه اشتباهی در زندگی داشته اید ؟ به طور مثال ممکن است فردی کلا قصد ازدواج را نداشته باشد و برای این واقعه برنامه ریزی هم نکرده باشد ولی عاشق شده باشد . خب این به این خاطر است که ازدواج نیاز روحی و جنسی فرد را ارضا می کرده است ولی آن شخص تا عشق را تجربه نکرده نیاز روحی به جنس مخالف را هم نمی شناخته است .

 

در مورد آن با خودتان حرف بزنید :
اگر در مورد شکست عشقی با خودتان حرف نزنید یا به خودتان تلقین کنید بی اهمیت است این تلاش مشکل شما را حادتر می کند . اگر قصد دارید از این مشکل رهایی پیدا کنید باید از تلاش برای فکر نکردن به آن دست بردارید . از خودتان سوال کنید چطور شد که این فرد اینقدر روی من اثر گذاشت ؟ چرا این مساله تا این حد شما را می رنجاند ؟ چطور می توانم خودم را آرام کنم ؟ چطور با نبودن آن فرد کنار بیایم ؟ چطور بدون او زندگی شادی داشته باشم ؟

 

یادآوری کنید باید عزیزانمان را از دست بدهیم :
این یک واقعیت در زندگی همه ی انسان هاست که همه ی آن ها داغ از دست دادن عزیزانشان را روزی تجربه خواهند کرد . انسان ها از زمان تولد تا مرگ بسیاری از عزیزانشان را از دست می دهند و این روند طبیعی زندگی است . اگر  فرد مدتی برای این حادثه غمگین باشد طبیعی است ولی اگر این مساله به سوگواری طولانی مدت تبدیل شود ، فرد را  افسرده و پریشان می کند و زندگی او را تباه خواهد کرد .

 

به نیازهایتان پاسخ بدهید :
در جریان عاشق شدن یک سری نیازها هستند که ارضا می شوند از جمله نیازهایی که با وصال به عشق ارضا می شود نیاز جنسی و نیاز روحی است . به طور فرض در مثال فردی که به ازوداج قبل از عاشق شدن ، فکر نمی کرده است ، می بایست ازدواج را در برنامه ی زندگی خود بگنجاند تا در آینده نیازهای جنسی و روحی اش از طریق ازدواج ارضا شود .